Økonomi og finansPartner case

True Gum har fået styr på deres udgiftshåndtering med Pleo

Pleo hjælper den danske virksomhed True Gum med at rydde op i deres udgiftshåndtering, mens de rydder op i tyggegummiindustrien.

Pleo kundecase | navigator

True Gum er en virksomhed, der producerer tyggegummi uden plastik. Virksomheden arbejder på at gøre tyggegummi til et sundere alternativ for dig og planeten. I stedet for plastik, som det meste tyggegummi fra andre mærker indeholder, bruger True Gum saft fra et træ fundet i Sydamerika.

Virksomheden blev grundlagt tilbage i 2017 af fire venner, og i dag er de mere end 35 ansatte. Efter næsten 500 prototyper af naturligt tyggegummi, opnåede True Gum et velsmagende, 100 % plastfrit tyggegummi.

Flere udfordringer

Som Head of Operations i True Gum, er Frederik Kirkeby Beth ofte i kontakt med virksomhedens bogholdere. Før de fik integreret Pleo, skulle han jagte dokumenter og kvitteringer fra de ansatte, der havde glemt at sende deres kvitteringer til tiden. 

True Gums problemer før de begyndte at bruge Pleo var især:

  • At der blev brugt for meget tid på at søge efter kvitteringer og dokumenter

  • At de ansatte skulle låne firmakortet – og nogle gange nødsaget til at lægge ud selv

Pleo giver fuldt overblik over virksomhedens udgifter

Frederik Kirkeby Beth har også til ansvar at skulle minimere True Gums omkostninger, og her er Pleo en kæmpe hjælp. Pleo giver ham nemlig det fulde overblik over, hvem der i hvert team bruger flest penge, og hvad de bruger pengene på.

“Det er en fantastisk måde at sikre, at vi ikke bruger for meget hver måned. Med denne kontrolfunktion kan vi stille flere spørgsmål om købet og se, om det er nødvendigt,” fortæller Head of Operations i True Gum, Frederik Kirkeby Beth og tilføjer:

“For os er den funktion, vi er mest glade for, de beskeder, som teamet modtager på deres telefon umiddelbart efter de har foretaget et køb. Det gør det meget nemmere for mig at holde styr på alt i slutningen af hver måned.”

Resultatet

Efter True Gum begyndte at benytte Pleo’s udgiftsløsning, har de fået styr på deres udgiftshåndtering, hvilket har givet dem mindre manuelt arbejde.

“Det er meget nemt at bruge Pleo. I det øjeblik du foretager et køb, tager du et billede af kvitteringerne, og alt er bare gjort, og du behøver ikke lede efter dem i slutningen af måneden, når bogholderne spørger efter dem.” siger Frederik Kirkeby Beth.

  • True Gum har vinket farvel til manglende kvitteringer

  • Alle udgifter er centraliseret

  • Alle i virksomheden har en individuel forbrugsgrænse

  • De var i gang med Pleo på mindre end en uge

Læs mere om hvordan Pleo kan hjælpe din virksomhed med at effektivisere og automatisere jeres udgiftshåndtering her.

Udgivelsesdato: 14.07.2023

Relaterede løsninger

Udforsk Udgiftsløsning til moderne virksomheder
PleoFå 33% rabat

Udgiftsløsning til moderne virksomheder

Få fuldt overblik over din virksomheds udgifter med mindre manuelt arbejde. Overlad kvitteringer, tilbagebetalinger og udgiftsrapporter til Pleos udgiftsløsning til moderne virksomheder.

Pleo | navigator