AdministrationPartner case

Hvordan Scrive hjalp Pleo

Pleo er etableret ud fra idéen om, at det historisk set har været sværere end nødvendigt at angive udgifter, hvorfor Fintech virksomheden søger at bringe en moderne udgiftsløsning til fremadskuende teams. Ikke flere udgiftsrapporter eller kedelig administration.

Scrive Kundecase | navigator

Efter Pleo har samarbejdet med Scrive i et stykke tid, har de oplevet en kundestigning på 33 % i Danmark. Med andre nationale eID’er samt et par uafhængige eID’er, der allerede er integreret i Pleos systemer via Scrive, er de overbeviste om, at dette fortsat vil hjælpe dem i deres vækst i hele Europa.

“Jeg har lige fået tallene ind, og jeg kan se, at der nu er 33 procent flere, der kommer igennem vores identifikationsproces, fordi vi kunne tilføje en løsning, der hjalp os på det danske marked,”  fortæller Paulo Unia, Senior Engineering Manager hos Pleo.

Udfordring: Compliance vs CX

Det er indbygget i Pleos DNA at være digital og strømlinet, så det var helt naturligt for dem, at de skulle udforske e-signing og digital identitetsbekræftelse. Den oprindelige grund for at undersøge Scrives løsning, var dog ikke kun med henblik på yderligere digitalisering.

Pleo, der netop arbejder inden for Fintech-verdenen, er velvidende om compliance og regulering, men da der blev indført nye regler, som tvang dem til at implementere endnu et lag af identifikation i deres onboardingproces af kunder, gik de på jagt efter den bedste løsning til at bygge bro over dette hul.

I deres søgen efter den rette løsning, var brugervenlighed et af de vigtigste elementer for Pleo.

Den skulle være intuitiv nok til, at enhver bruger kunne tage den op og vide, hvordan den skulle bruges med det samme, uden at onboardingprocessen blev langsommere. Samtidig skulle et højt sikkerhedsniveau stadig opretholdes.

Løsning - Scrives eID Hub

Paulo Unia, Pleos Senior Engineering Manager, var med til at undersøge den tekniske side af løsningen, efter at compliance-teamet havde valgt Scrive som deres foretrukne leverandør. Som softwareingeniør havde Paulo naturligvis en del spørgsmål selv.

“Daria fra Scrives supportteam var super venlig og tålmodig, især når man tænker på, at jeg som ingeniør var meget krævende,” siger Paolo Unia.

Valget af det rigtige produkt kom også til at handle om skalérbarhed. Pleo har været i en periode med høj vækst i de seneste år og har ikke tænkt sig at stoppe her. For at kunne holde hastigheden af kundeerhvervelsen oppe, er de uundgåeligt nødt til at ekspandere til nye markeder, hvilket kan medføre sit eget sæt af udfordringer. Med Scrive ser Paulo imidlertid en stor del af dette problem forsvinde.

Ifølge Paulo, er Scrive’s eID Hub ligeledes blevet den sidste forsvarslinje for Pleo, når skruppelløse personer eller webrobotter forsøger at hacke platformen og oprette svindelkonti.

“Scrive gør mit arbejde så meget lettere! Muligheden for at kunne skalere til at stigende antal lande med én integration, i stedet for at skulle arbejde på en ny integration i uger eller måneder for hvert nyt eID, er det, der gør mig vild med Scrives produkt,” afslører Paulo Unia.

40% rabat hos Scrive lige her.

Udgivelsesdato: 11/17/2022

Relaterede løsninger

ScriveFå 40% rabat

Digital signatur med eSign

Scrives løsninger hjælper dig med at digitalisere dine arbejdsgange. Få aftaler og kontrakter på plads hurtigt, nemt og sikkert med e-signatur og NemID samt MitID. Uanset hvor du er. Uanset hvor kunden er. Og uanset hvilket system du bruger.

Scrive | navigator