AdministrationPartner case

Ordrestyring giver dig overblik over opgaver og medarbejdere

VVS- og ventilationsfirmaet Benny Johansen & Sønner A/S anvender Ordrestyring, og det giver et præcist billede af, hvor pengene tjenes og hvor de bruges.

Ordrestyring Kundehistorie | navigator

Benny Johansen & Sønner er en familiedrevet mellemstor VVS virksomhed. De har omkring 75 ansatte og laver alt indenfor VVS, ventilation og blikarbejde.

Deres fokus er ikke at ansatte flere folk, og vokse på den måde, men at blive endnu bedre til det de allerede laver nu, og dermed vokse i form af omsætning. For at kunne lykkes med dette, gør de i høj grad brug af Ordrestyring, som er en stor hjælp i deres hverdag.

Det hele er sat i system og intet bliver glemt

Inden Benny Johansen & Sønner begyndte at benytte Ordrestyring, arbejdede de i virksomheden hovedsageligt manuelt, hvor arbejdsaftaler og opgaver blev aftalt på papir eller mund til mund. Intet var sat i system.

“Det kunne betyde manglende bilag, manglende skriftlige aftaler og meget andet, som kunne gå galt,” fortæller økonomichef i Benny Johansen & Sønner, Jonas Johansen.

Efter de begyndte at bruge Ordrestyring, er det blevet meget lettere for dem at planlægge, da alt er blevet organiseret og sat i system. Det har gjort, at der ikke længere er noget, der bliver misset, og det hele går meget hurtigere.

“Nu kan jeg med det samme se, hvis noget er galt. Alene dokumentationsdelen er langt nemmere. Det betyder, at vi for eksempel kan behandle en reklamationssag eller en forsikringssag langt mere effektivt, og vi ved, hvad vi selv har lavet og hvad udgangspunktet har været," siger Jonas Johansen.

Mere tid til arbejde der giver værdi for virksomheden

Før de hos Benny Johansen & Sønner begyndte at bruge Ordrestyring, skulle alle medarbejderne ind forbi kontoret om morgenen, for at hente arbejdssedler og for at få at vide hvor de skulle hen og hvad de skulle lave den dag. Det har ændret sig markant, efter de har fået Ordrestyring.

“Når vi får en ordre ind, lægger vi den med det samme ind som en sag i Ordrestyring. Derfra har vi et fuldt overblik over sagen fra start til slut. Vi kan hele tiden se status, timeforbrug, hvornår der skal faktureres, hvornår der skal rykkes, hvornår der mangler en rekvisition mv. Førhen var det sådan, at ting kunne blive væk, fordi det var papir, beskeder kunne gå tabt og så videre. Sådan er det ikke længere,” forklarer økonomichef, Jonas Johansen.

Udover at kvalitetssikringen er blevet nemmere, så er tidsforbruget på planlægningen blevet markant mindre.

“Når sagen er oprettet, så ved folkene med det samme, hvad de skal. Så behøver de ikke køre ind på kontoret for at blive sat ind i sagen. Det kan de se online, og køre direkte ud på arbejdspladsen. Det sparer virkeligt meget tid,” siger Jonas Johansen.

Ordrestyring er i høj grad et strategisk værktøj, som giver ledelsen i Benny Johansen & Sønner A/S et stærkt grundlag at tage beslutninger ud fra.

“På det strategiske plan har det den effekt, at jeg kan sørge for, at vi tjener flere penge uden, at vi skal have flere ansatte eller flere folk ind, men vi tjener flere penge på det vi allerede laver nu. Det betyder også, at vi meget hurtigere ser, hvis noget er galt, hvis noget er glemt eller mangler,” fortæller Jonas Johansen.

Se mere hos Ordrestyring.

Udgivelsesdato: 11/28/2022

Relaterede løsninger

Ordrestyring

Sagsstyring til håndværkeren

Med Ordrestyring kan du oprette sager, planlægge arbejdet, registrere timer og materialer, og dokumentere fremdriften hurtigere - og mere effektivt. Det er den mest effektive sagsstyring til håndværkeren.

Ordrestyring | navigator