MarkedsføringPartner case

Aveo har hjulpet Nettotrailer med at vækste 30%

Ved at optimere Nettotrailers digitale tilstedeværelse, har Aveo hjulpet den danske virksomhed med at omsætte for 22,4 millioner kr. på blot et halvt år – en vækst på 30%.

Aveo Kundecase | navigator

Nettotrailer har i en længere årrække været førende i Danmark inden for salg og reparation af trailere. For at nå ud over landets grænser, valgte de for nogle år siden at implementere en webshop, som nu står for størstedelen af deres salg. Virksomheden havde dog ikke selv den store ekspertise i hverken online salg eller digital markedsføring, og tog derfor fat i Aveo tilbage i foråret 2022. Siden da er webshoppens betydning for virksomhedens samlede salg vokset endnu mere.

“Efter nogle møder med Aveo, hvor vi gerne lige ville høre, hvad de havde af idéer, kunne vi mærke, at Aveo var meget proaktiv. De havde mange idéer til, hvad vi kunne gøre for at øge vores ROAS og SEO. Vi følte bare, at det var et rigtigt godt match efter vores første møde,” fortæller Andreas Rudbeck, Marketingansvarlig hos Nettotrailer.

Først og fremmest var Aveos opgave at skabe et solidt grundlag for Nettotrailers digitale tilstedeværelse. Første mål var at generere mere trafik til webshoppen samt skalere den indsats, som skulle være med til at øge omsætningen. Det skulle hovedsageligt ske via en målrettet digital markedsføringsstrategi med fokus på Google Ads, Meta (Facebook and Instagram) Ads, SEO og E-mails markedsføring.

Målrettet markedsføringsindsats med fokus på trafik og salg

I begyndelsen af samarbejdet blev der afholdt et møde, hvor de to virksomheder fremlagde forskellige idéer. På baggrund af dette, udarbejdede Aveo en målrettet strategi, som indeholdte Nettotrailers ønsker og behov. Strategien indeholdt blandt andet en specialiseret SEO-indsats, hvor ambitionen var at få topplaceringer på Google, med relevante søgeord for Nettotrailer.

"Aveo har været rigtig gode til at spørge os om de søgeord, vi gerne vil have fremhævet, og dem, som skal arbejdes på. Det har medført, at vi SEO-mæssigt er rykket et godt stykke fremad, og det vil sige, at vores resultater i Google er blevet meget bedre,” siger IT ansvarlig hos Nettotrailer, Morten Pedersen.

Udover den øgede SEO-indsats, vurderede Aveo og den danske trailervirksomhed, at et større fokus på e-mail markedsføring gennem automatiserede flows, ville have en positiv indvirkning på Nettotrailers omsætning. Derudover blev der udarbejdet kampagner på Meta og Google, for at nå ud til flere kunder og konvertere mere af websitetrafikken til salg.

“Aveo har været rigtig gode til at lave nogle nye kampagner om nogle ting, som vi ikke lige havde set i både Google og især også på Facebook. Der har vi opnået en ret stor fremgang i vores konvertering,” fortæller Morten Pedersen.

Ny markedsføringsstrategi har hjulpet Nettotrailer med at vækste 30%

Hovedfokuset for Aveos arbejde var at skalere Nettotrailers markedsføringsindsatser og på den måde intensivere væksten for deres forretning i både Danmark, Sverige og Norge – hvilket de i høj grad er lykkedes med.

Nettotrailer har nemlig gennem den målrettede markedsføring, som har involveret et større fokus på SEO og annoncering på sociale medier samt en intensiveret e-mail markedsføringsindsats, oplevet en samlet fremgang i deres omsætning på 30%. Trailervirksomheden har også tydeligt selv kunne mærke hvordan den øgede digitale tilstedeværelse har haft en positiv indflydelse på deres resultater.

“Vi har kunne mærke resultaterne ved at samarbejde med Aveo på vores ROAS – det vil sige at de penge, vi hiver ud, dem får vi X antal gange igen. Og den ROAS er blevet højere. Vi har mærket, at vi har fået flere nye kunder fra bl.a. e-mail marketing, som er nyt for os, og det giver selvfølgelig også større omsætning,” siger IT ansvarlig hos Nettotrailer, Morten Pedersen.

Igennem hele samarbejdet har der været sparring om, hvilke initiativer der skal sikre, at Nettotrailers digitale tilstedeværelse styrkes og at de fortsat vækster online. De her derfor også været yderst tilfredse med forløbet hos Aveo, fortæller Morten Pedersen:

“Det er rigtig rart at være kunde hos Aveo. Vi får en rigtig god respons på de ting, vi sender afsted. Vi kan altid spørge dem, og der kommer svar, også selvom det måske ikke lige har noget at gøre med det, som vi sidder og arbejder med i øjeblikket.”

Du kan læse meget mere om, hvordan Aveo kan styrke din virksomheds digitale tilstedeværelse og markedsføring her.

Udgivelsesdato: 02.05.2023

Relaterede løsninger

Udforsk Fullservice bureau med fokus på online succes
AveoFå 15% rabat

Fullservice bureau med fokus på online succes

Aveo er et web- & marketingbureau, der tilbyder professionelle hjemmeside- og webshopløsninger, hosting & support samt online markedsføring.

Aveo | navigator